تاحالا گردیده بازی فرمائید و هنگام اعمال بازی آنقدر سرگرم جذابیت بازی گردید طراحی اپلیکیشن که جای و مجال از یادتان برود! اکنون بهاین تصور کنید، در حالتی که در فراگیری، در معاش، حصولوکار و در خیلی از قضیههای دیگر از طریقهای دیدنی و بازیواری استعمال کنیم که همچون بازی کردن، آنقدر درنگ وذهنمان مشغول خواهد شد که جای و مجال از دستمان خارج رود، چه اتفاقی فیس می دهد؟! با اعتنا به اینکه این شیوههای جالب را در زندگیتان بهفعالیت میگیرید، شاید رایا پارس به مقالاتی در مسئله گیمیفیکشن چیست؟ برخورده باشید.
به کارگیری از این طریقهای بازیسیرتکامل در کارها گوناگون، سبب تولید مخاطبان غرض و ارتقاء تعداد آنان در آن مسئله میگردد و یوزرها را به شرکت کردن در اپلیکیشن تشویق مینماید. به کارگیری از این طرزها را گیمیفیکشن مینامند. درین نوشتهی علمی قصد داریم شمارا با معنا گیمیفیکشن چیست؟ آشنا سازیم و به مداقه و به کار گیری از آن در معاش روزانه بپردازیم.
گیمیفیکشن چیست؟
گیمیفیکشن یا این که بازیسیرتکاملسازی به کار گیری از موادسازنده و تکنیکهای پیاده سازی بازی در مسئلههایی میباشد که ماهیت بازی ندارند و یا این که برای آن پیاده سازی نشدهاند مانند بازاریابی دیجیتال، بیزنس و دستیابیوکار، فراگیری و اکثری از موضوعهای دیگر.
به کار گیری از این مکانیزم برای ارتقاء تعامل مخاطب، ساختوساز جذابیت در یادگیری، جاری ساختن فرایندهای تکراری یا این که شغل های غیر دیدنی برای هدف های غیر بازیسیرتکامل می باشد و یک ارتباط مداوم در بین کاربر و مقصود ساختوساز مینماید. از جمله اولین تجارب ما از گیمیفیکشن در یادگرفتن این بود که به ازای هر نمره خیر و خوبی که استخراج میکردیم، یک کارت صد آفرین داده میشد که با گردآوری یکسری کارت میتوانستیم یک مشوق بگیریم. و بنابراین با اینکار ترغیب به تمرین کردن بیشتر میشدیم.
تاریخچه مختصر گیمیفیکشن
از اول طراحان بازی میقدرت به مصر باستان اشاره نمود. درآن مجال عموم وقت و قدرت متعددی را صرف پیاده سازی و ساخت و ساز بازی و سرگرمی میکردند. درطول تاریخ، آدمها به شغلهایی که به بازی گره می خورد، شوق و اشتیاق بیشتری نشانه میدادند.
اولیتوشه کلمه و واژه گیمیفیکشن در سال ۲۰۰۲ بوسیله نیک پلینگ (nick pelling) بهعمل دریافت شد. ابعاد تلاش شد اصطلاحات بهتری بهمکان این کلمه بهشغل گرفته خواهد شد، البته درنهایت این کلمه گزینه اعتنا رسانههای دیجیتال و کمپانیهای سرمایهگذاری قرار گرفت.
بخش اعظمی از استخراجوکارها باتوجه به نیاز بشر به بازیکردن، سعی مینمایند از این نیاز به عایدی دستیابیوکار خویش استعمال کرده و مشتریان وفاداری بدست آورند. بهتیتر نمونه میاقتدار به دکانهای آنلاین مانند دیجیمال، وبسایتهای آموزشی مانند فرادرس، کمپانیهای بزرگی همانند کمپانی بازیسازی لگو، پانچال و… که از المانهای بازی در صنعت خویش به کار گیری مینمایند، اشاره نمود.
تاحالا گردیده بازی فرمائید و هنگام اعمال بازی آنقدر سرگرم جذابیت بازی گردید طراحی اپلیکیشن که جای و مجال از یادتان برود! اکنون بهاین تصور کنید، در حالتی که در فراگیری، در معاش، حصولوکار و در خیلی از قضیههای دیگر از طریقهای دیدنی و بازیواری استعمال کنیم که همچون بازی کردن، آنقدر درنگ وذهنمان مشغول خواهد شد که جای و مجال از دستمان خارج رود، چه اتفاقی فیس می دهد؟! با اعتنا به اینکه این شیوههای جالب را در زندگیتان بهفعالیت میگیرید، شاید رایا پارس به مقالاتی در مسئله گیمیفیکشن چیست؟ برخورده باشید.
به کارگیری از این طریقهای بازیسیرتکامل در کارها گوناگون، سبب تولید مخاطبان غرض و ارتقاء تعداد آنان در آن مسئله میگردد و یوزرها را به شرکت کردن در اپلیکیشن تشویق مینماید. به کارگیری از این طرزها را گیمیفیکشن مینامند. درین نوشتهی علمی قصد داریم شمارا با معنا گیمیفیکشن چیست؟ آشنا سازیم و به مداقه و به کار گیری از آن در معاش روزانه بپردازیم.
گیمیفیکشن چیست؟
گیمیفیکشن یا این که بازیسیرتکاملسازی به کار گیری از موادسازنده و تکنیکهای پیاده سازی بازی در مسئلههایی میباشد که ماهیت بازی ندارند و یا این که برای آن پیاده سازی نشدهاند مانند بازاریابی دیجیتال، بیزنس و دستیابیوکار، فراگیری و اکثری از موضوعهای دیگر.
به کار گیری از این مکانیزم برای ارتقاء تعامل مخاطب، ساختوساز جذابیت در یادگیری، جاری ساختن فرایندهای تکراری یا این که شغل های غیر دیدنی برای هدف های غیر بازیسیرتکامل می باشد و یک ارتباط مداوم در بین کاربر و مقصود ساختوساز مینماید. از جمله اولین تجارب ما از گیمیفیکشن در یادگرفتن این بود که به ازای هر نمره خیر و خوبی که استخراج میکردیم، یک کارت صد آفرین داده میشد که با گردآوری یکسری کارت میتوانستیم یک مشوق بگیریم. و بنابراین با اینکار ترغیب به تمرین کردن بیشتر میشدیم.
تاریخچه مختصر گیمیفیکشن
از اول طراحان بازی میقدرت به مصر باستان اشاره نمود. درآن مجال عموم وقت و قدرت متعددی را صرف پیاده سازی و ساخت و ساز بازی و سرگرمی میکردند. درطول تاریخ، آدمها به شغلهایی که به بازی گره می خورد، شوق و اشتیاق بیشتری نشانه میدادند.
اولیتوشه کلمه و واژه گیمیفیکشن در سال ۲۰۰۲ بوسیله نیک پلینگ (nick pelling) بهعمل دریافت شد. ابعاد تلاش شد اصطلاحات بهتری بهمکان این کلمه بهشغل گرفته خواهد شد، البته درنهایت این کلمه گزینه اعتنا رسانههای دیجیتال و کمپانیهای سرمایهگذاری قرار گرفت.
بخش اعظمی از استخراجوکارها باتوجه به نیاز بشر به بازیکردن، سعی مینمایند از این نیاز به عایدی دستیابیوکار خویش استعمال کرده و مشتریان وفاداری بدست آورند. بهتیتر نمونه میاقتدار به دکانهای آنلاین مانند دیجیمال، وبسایتهای آموزشی مانند فرادرس، کمپانیهای بزرگی همانند کمپانی بازیسازی لگو، پانچال و… که از المانهای بازی در صنعت خویش به کار گیری مینمایند، اشاره نمود.